Lai visi būtu viens (Jņ. 17, 21)
Dēļ šiem vārdiem esam piedzimuši,
lai nestu pasaulē vienotību.
Chiara Lubich

«Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ,
ko Es uz jums esmu runājis»
(Jņ. 15:3).

FONTA LIELUMS  aA aA 
Dzīvības Vārds 2012.04
Aprīlis, 2012

«Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ, ko Es uz jums esmu runājis» (Jņ. 15,3)

Domāju, ka dzirdot šos Jēzus iedrošinājuma vārdus, mācekļiem sirds priekā salēcās. Cik brīnišķīgi būtu, ja Jēzus varētu attiecināt šos vārdus arī uz mums. Lai būtu kaut nedaudz šo vārdu cienīgi mēģināsim saprast ko tie nozīmē. Jēzus šos vārdus izteica kontekstā ar labi zināmo līdzību par vīna koku un tā zariem. Viņš paskaidroja, ka pats ir īstais vīna koks un Tēvs ir dārza kopējs, kurš nogriež zarus, kuri nenes augļus un iztīra tos kas nes augļus, lai tie nestu vēl vairāk augļu. To pateicis viņš saka:

«Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ, ko Es uz jums esmu runājis».

 

«Jūs jau esat tīri…». Pār kādu tīrību iet runa? Viņš runā par attieksmi, kas nepieciešama lai paliktu Dieva klātbūtnē; tas nozīmē, ka nav šķēršļu, kā piemēram, grēki, kas nostājas starp mums un svētumu un dievišķību. Lai iegūtu šo tīrību ir nepieciešama palīdzība no Augšas. Jau vecajā derībā cilvēki bija sapratuši, ka nav iespējams tuvoties Dievam paļaujoties tikai uz cilvēciskiem spēkiem. Dievam ir jāattīra cilvēka sirds; viņam ir jādod jauna sirds. Par šo runā brīnišķīgs Psalms: «...radi manī, Dievs, skaidru sirdi» (Ps. 51:12)

«Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ, ko Es uz jums esmu runājis».

Saskaņā ar Jēzu līdzeklis kā būt tīram ir viņa vārds. Mācekļi bija dzirdējuši un pieņēmuši viņa vārdu, un tas tos bija attīrījis. Patiesībā Jēzus vārds nav tāds kā cilvēku vārdi. Jēzus ir klātesošs savos vārdos līdzīgi kā viņš citā veidā ir klātesošs Euharistijā. Caur saviem vārdiem Kristus ienāk mūsos un pieņemot tos un praktizējot mēs ļaujam viņam piedzimt un augt mūsu sirdīs. Pāvests Pāvils VI ir teicis: «Kādā veidā Jēzus kļūst klātesošs mūsu dvēselēs? Komunicējot vārdu tiek nodota dievišķā doma, tiek nodots Vārds, Dieva Dēls, kas kļuvis cilvēks. Varētu uzsvērt, ka Kungs mūsos iemiesojas, ja mēs ļaujam viņa vārdam ienākt un dzīvot mūsos.[3].

«Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ, ko Es uz jums esmu runājis».

Jēzus vārds tiek pielīdzināts arī sēklai, kas iesēta ticīgā sirdī. Ja tas tiek uzņemts, tas dziļi iespiežas un līdzīgi kā sēkla uzdīgst, aug un nes daudz augļu. Tas mūs padara par līdzīgiem Kristum. Šis vārds, kas ir ienācis cilvēkā caur Garu ir spējīgs pasargāt kristieti no ļauna, tas ir, kamēr mēs atļaujam vārdam darboties mūsos, mēs esam brīvi no grēka un tādējādi tīri. Mēs grēkojam tikai tajā gadījumā, ja pārtraucam pakļauties patiesībai.

«Jūs jau esat tīri to vārdu dēļ, ko Es uz jums esmu runājis».

Kā dzīvot lai arī mēs varētu nopelnīt Jēzus uzslavu? Pielietojot praksē ikvienu Dieva vārdu, stiprinoties no tā ikvienu mirkli, padarot savu dzīvi par nepārtrauktu re-evaņgelizācijas darbu. To darām tādēļ, lai mums būtu tās pašas domas un jūtas kas bija Jēzum. To darām tādēļ, lai parādītu sabiedrībai, kas bieži ir iestigusi ļaunumā un grēkā, dievišķo tīrību un gara skaidrību ko dāvā Evaņģēlijs. Šajā mēnesī, ja iespējams (tas ir, ja apkārtējiem ir līdzīgi nodomi), mēģināsim īpašā veidā īstenot praksē Jēzus vārdus, kas runā par savstarpējās mīlestības bausli.

Patiešām Jāņa Evaņģēlija, no kura nāk šī mēneša dzīvības vārds mēs atrodam saikni starp Jēzus vārdiem un jauno bausli. Saskaņā ar Jāni tieši savstarpējā mīlestībā izdzīvots vārds nes attīrīšanu, svētumu, pasargā no grēkiem, nes augļus, tuvina Dievam. Atsevišķs indivīds nav spējīgs ilgstoši pretoties pasaules vilinājumiem, turpretī savstarpējā mīlestībā ikviens sastop veselīgu vidi, kas spēj nosargāt autentisku kristieša dzīvi.

Chiara Lubich

[1] Publicēts Città Nuova, 1982/8, lpp.42-43.
[2] Insegnamenti di Paolo VI, V, Città del Vaticano 1967, p. 936.